Galerie Watson
Skip to main content
  • Menu
  • Artists
  • Exhibitions
  • Art Fairs
  • Contact
  • Reading
  • About
Cart
0 items £
Checkout

Item added to cart

View cart & checkout
Continue shopping
Menu

Mischa Kuball Germany, b. 1959

  • Biography
  • Works
  • Press
  • Exhibitions
  • Art Fairs
  • Bibliography
  • Installation shots
  • Previous artist Browse artists Next artist
Open a larger version of the following image in a popup: Mischa Kuball, Vitrine I, 2022
Open a larger version of the following image in a popup: Mischa Kuball, Vitrine I, 2022
Open a larger version of the following image in a popup: Mischa Kuball, Vitrine I, 2022
Open a larger version of the following image in a popup: Mischa Kuball, Vitrine I, 2022

Mischa Kuball Germany, b. 1959

Vitrine I, 2022
Light box
70 x 140 x 16 cm
Edition 1/3
Enquire
%3Cdiv%20class%3D%22artist%22%3EMischa%20Kuball%3C/div%3E%3Cdiv%20class%3D%22title_and_year%22%3E%3Cspan%20class%3D%22title_and_year_title%22%3EVitrine%20I%3C/span%3E%2C%20%3Cspan%20class%3D%22title_and_year_year%22%3E2022%3C/span%3E%3C/div%3E%3Cdiv%20class%3D%22medium%22%3ELight%20box%3C/div%3E%3Cdiv%20class%3D%22dimensions%22%3E70%20x%20140%20x%2016%20cm%3C/div%3E%3Cdiv%20class%3D%22edition_details%22%3EEdition%201/3%3C/div%3E

Further images

  • (View a larger image of thumbnail 1 ) Mischa Kuball, Urban Light Nr. 2, 1998/2000
  • (View a larger image of thumbnail 2 ) Mischa Kuball, Urban Light Nr. 2, 1998/2000
  • (View a larger image of thumbnail 3 ) Mischa Kuball, Urban Light Nr. 2, 1998/2000
  • (View a larger image of thumbnail 4 ) Mischa Kuball, Urban Light Nr. 2, 1998/2000
Hinter der Vitrine I steckt die Idee, dass in Vitrinen ähnlich wie in Archiven historisch relevante Informationen dekodiert werden. Auf der einen Seite ist es die Form des Glases, die...
Read more

Hinter der Vitrine I steckt die Idee, dass in Vitrinen ähnlich wie in Archiven historisch relevante Informationen dekodiert werden. Auf der einen Seite ist es die Form des Glases, die eine Urform repräsentiert, wobei die Vitrine zu ihrem Display wird und diese Form archiviert. Auf der anderen Seite sind die Quarze, die zur Glasherstellung genutzt werden, bereits historische Sedimente und bergen verschiedene Schichten, in denen sich Weltgeschichte abbildet, was man aber auf den ersten Blick nicht erkennen kann. Mit der Art der Präsentation in einer Vitrine und gleichzeitig in einem Leuchtkasten, in dem die sogenannte Motivscheibe transparent ist, gibt sie auch Auskunft und Einblick auf ihre technischen Voraussetzungen, die das bedingen, was wir ein hinterleuchtetes diaphanes Bild nennen.

Close full details
Share
  • Facebook
  • X
  • Pinterest
  • Tumblr
  • Email
Previous
|
Next
5 
of  8
Privacy Policy
Manage cookies
Copyright © Galerie Watson GbR, Hamburg, 2024
Site by Artlogic
Go
Instagram, opens in a new tab.
Artsy, opens in a new tab.
Join the mailing list
Send an email

This website uses cookies
This site uses cookies to help make it more useful to you. Please contact us to find out more about our Cookie Policy.

Manage cookies
Accept

Cookie preferences

Check the boxes for the cookie categories you allow our site to use

Cookie options
Required for the website to function and cannot be disabled.
Improve your experience on the website by storing choices you make about how it should function.
Allow us to collect anonymous usage data in order to improve the experience on our website.
Allow us to identify our visitors so that we can offer personalised, targeted marketing.
Save preferences
Close

Join our mailing list / Newsletter abonnieren

Signup

* denotes required fields

We will process the personal data you have supplied to communicate with you in accordance with our Privacy Policy. You can unsubscribe or change your preferences at any time by clicking the link in our emails.